15-01-2010

Deel 1


Afgelopen week heb ik niet zoveel gevilt. Even bijkomen, genoeg andere beslommeringen die er waren, jullie kennen het vast wel.
Toch wil ik jullie niet onthouden waar ik mee begonnen ben en eigenlijk past onderstaande tekst wel bij dit jaarrgetijde.....

't Is vandaag de witte wereld!
kijk het heeft gesneeuwd vannacht.
Alle huizen kregen mutsen,
op de stoep ligt een vacht
en de takken van de bomen
buigen door de zware vacht.

't Doet je denken aan een plaatje:
de lantarens langs de gracht
hebben hoge witte hoedjes
als een ouderwese dracht
en staan keurig op een rijtje
in de winterkou op wacht.

Even word je er toch stil van,
wat een smetteloze pracht
werd er door de kleine vlokjes
uit de wolken meegebracht.
't Is vandaag de witte wereld.
Kijk het heeft gesneeuwd vannacht.



Helaas zet de dooi nu toch echt door. Wat waren het toch mooie weken buiten!!

Dit is het sneeuwballenvangertje van het patroonboekje In de witte wereld van Atelier Sterre.
Hopelijk heb ik volgende week de tijd om hiermee verder te gaan.

Groetjes, Chantal

8 opmerkingen:

  1. wat een schatje is het geworden!!!

    Groetjes Maris

    ps. ik wilde je vanavond bellen maar weer krijg ik geen gehoor, kan wel anderen bereiken :S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is erg mooi geworden Chantal, enig met de waslaarsjes!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Chantal, wat is ze mooi geworden. Het gedichtjes is ook leuk. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel een liefje hoor.
    En een leuk gedichtje.
    Het was prachtig het witte landschap.
    Groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat hoop ik ook Cantal want wat ze mooi geworden. Ik ben heel erg benieuw wat voor winters je nog meer gaat maken! Je gedicht vond ik prachtig. Ga zo door, ga zo door! Groetjes van Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedichtje; maar eerlijk gezegd mag van mij de lente beginnen ;-)

    Lief je sneeuwballenvangertje, dit patroon kende ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ; hier ook dooi ; vieze natte bende...
    Wat een leuk popje heb je gemaakt !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Chantal, bedankt voor je berichtjes, maar jij hebt ook mooie dingen gemaakt. Ik kom af en toe ook bij jou even gluren waar je mee bezig bent. Wat ik erg mooi vind zijn je kristalkinderen in de halve maan. Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen