03-11-2009

de Stronk


De stronk van atelier Septemberspring is af. Dit is niet geheel zonder slag of stoot gegaan.

Ik had hem helemaal in elkaar zitten en hij stond al een aantal dagen in de woonkamer toen hij steeds meer ging inzakken. Ik begon me eraan te storen, dit was toch niet wat de bedoeling was van zo'n mooi patroon. Inmiddels via de mail contact gehad met mijn internetvriendin en wat bleek. In de winkel bestaan 2 soorten (en misschien nog wel meer) soorten aslan. Aslan is een verstevigingsmateriaal van dikker plastic met een plaklaag. Ik had dus de verkeerde meegekregen. Ik had verder na moeten vragen en lampenkapfolie moeten hebben.

Dus een poos tegen de stronk aangekeken waar ik me steeds meer aan ging ergeren. Het plezier was er vanaf.



Uiteindelijk de moet bij elkaar geraapt en hem losgehaald, aslan verwijderd en nog steeds geen lampenkapfolie in huis en het was zondag, dus maar sheets ertussen gemaakt. Het resultaat is nu een compleet andere stronk. En nog steeds was het niet helemaal af. Inmiddels was Maris hier op de thee, en ze gaf ook aan, haal hem open dan heb je hem in ieder geval helemaal na je zin. Dus de schaar gepakt en zonder verder na te denken ook de bovenkant er af gehaald en hier lampenkapfolie tussen gemaakt. Hij bobbelde nl. eerst heel erg bovenop. Uiteindelijk na de stronk dus bijna twee keer te hebben gemaakt is hij nu goed. Het leek een hele klus om er voor de tweede keer mee te beginnen maar het viel achteraf reuze mee.



En nu verder gaan aankleden met andere leuke patroontjes maar daarover vast meer in een volgend logje.

Een heel verhaal over het ontstaan en de strijd met de stronk, ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend. Geniet nog van het mooie herfst weer.....

11 opmerkingen:

  1. O wat leuk, gefeliciteerd met je nieuwe log!!!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een plaatje ! Groot gelijk dat je hem ( 2x) op nieuw hebt gedaan anders blijf je je er aldoor aan ergeren...
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Corina, Dank je wel!

    @ Ingrid, Inderdaad, nu heb ik er veel meer plezier van en kan ik hem blijven gebruiken. Anders zou hij waarschijnlijk ergens anders belanden en dat is toch eigenlijk jammer.

    @ Maris, thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tuurlijk kom ik hier ook kijken ....en deze feed ehb ik nu in mijn Netvibes....
    Groetjes Sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chantal, wat een prachtige werkstukken en zo mooi afgewerkt, jammer dat je ze niet kunt aanraken of in de handen nemen, heel erg mooi.
    liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Mam, super goed dat het is gelukt!! Dank je wel voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Chantal.

    Wat heb je allemaal leuke dingen gemaakt. Op je web-log kwam ik ook vaak kijken. Zag er altijd erg leuk uit. Ik had je niet tussen mijn linkjes staan, maar vind je het goed dat ik dat nu wel doe?

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Diane, dank je wel en natuurlijk mag je me linken. Ik zal jouw ook even toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Chantal,
    Dapper om hem uit elkaar te halen, en opnieuw te beginnen. Maar hij is super geworden!!! Mooie foto's ook.

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen